Zásady pri tvorbe prezentácií, pravidlá prezentovania

Zásady pri tvorbe prezentácií

  • prvá strana obsahuje názov prezentácie, meno prezentujúceho, názov organizácie
  • posledná strana obsahuje poďakovanie za pozornosť a kontakt na autora
  • nezabudnúť na použitú literatúru – väčšinou sa uvádza na predposlednom snímku
  • ciel – definovať cieľ, ktorý má naša prezentácia splniť
  • najviac 12 (maximálne 15) riadkov
  • rozsah prezentácie 10 – 15 snímok
  • text prezentácie je obyčajne vo forme odrážok (nie vo forme viet)
  • nesnažíme sa použiť počas jednej prezentácie viac ako 3 fonty písma
  • dávame dôraz na farebný kontrast písma, podkladu a obrázkov
  • dodržiavať jednotný dizajn pre prezentáciu ( nemeniť farby pozadia a písma)
  • pri vkladaní prechodov a efektov nesnažme sa prezentáciu prehltiť, pretože to ruší
    celkový priebeh prezentácie
  • nepreháňame ani zvukové efekty, ktoré často rušia hlasový prejav toho kto prezentáciu vedie
  • vkladáme video len krátke
  • obrázky a grafy vkladáme s krátkym popisom a musia korešpondovať s témou

Pravidlá prezentovania:

  • ten kto prezentáciu vedie je podrobne informovaný o obsahu a čarom svojej osobnosti dodáva prezentácii osobitný náboj atmosféry
  • počas prezentácie určuje tempo prezentácie, sleduje reakcie divákov
  • samotný obsah prezentácie prednášajúci nečíta – to diváci aj tak vidia, ale obsah jednotlivých
    snímok tvorí kostru jeho sprievodného slova
  • prednášajúci dodržiava zásady rétoriky, hovorí zreteľne a dostatočne hlasno, snaží sa meniť tempo a dynamiku reči,
    nehovorí unudeným, monotónnym hlasom „uspávača hadov „, ktorý uspí každé publikum,
  • nepoužívame parazitné slová (vlastne, že, no, eeee, …)
  • ak to obsah témy dovolí, je vhodný aj vtip na odľahčenie atmosféry a nadviazanie lepšieho
    kontaktu s publikom

*** Pravidlo 10/20/30: 10 snímok, 20 minút a písmo veľké aspoň 30 bodov ***

Použitá literatúra:

http://www.gymhe.wz.cz/oskole/zasady.pdf

Pridaj komentár