Zásady pri tvorbe prezentácií
- prvá strana obsahuje názov prezentácie, meno prezentujúceho, názov organizácie
- posledná strana obsahuje poďakovanie za pozornosť a kontakt na autora
- nezabudnúť na použitú literatúru – väčšinou sa uvádza na predposlednom snímku
- ciel – definovať cieľ, ktorý má naša prezentácia splniť
- najviac 12 (maximálne 15) riadkov
- rozsah prezentácie 10 – 15 snímok
- text prezentácie je obyčajne vo forme odrážok (nie vo forme viet)
- nesnažíme sa použiť počas jednej prezentácie viac ako 3 fonty písma
- dávame dôraz na farebný kontrast písma, podkladu a obrázkov
- dodržiavať jednotný dizajn pre prezentáciu ( nemeniť farby pozadia a písma)
- pri vkladaní prechodov a efektov nesnažme sa prezentáciu prehltiť, pretože to ruší
celkový priebeh prezentácie - nepreháňame ani zvukové efekty, ktoré často rušia hlasový prejav toho kto prezentáciu vedie
- vkladáme video len krátke
- obrázky a grafy vkladáme s krátkym popisom a musia korešpondovať s témou
Pravidlá prezentovania:
- ten kto prezentáciu vedie je podrobne informovaný o obsahu a čarom svojej osobnosti dodáva prezentácii osobitný náboj atmosféry
- počas prezentácie určuje tempo prezentácie, sleduje reakcie divákov
- samotný obsah prezentácie prednášajúci nečíta – to diváci aj tak vidia, ale obsah jednotlivých
snímok tvorí kostru jeho sprievodného slova - prednášajúci dodržiava zásady rétoriky, hovorí zreteľne a dostatočne hlasno, snaží sa meniť tempo a dynamiku reči,
nehovorí unudeným, monotónnym hlasom „uspávača hadov „, ktorý uspí každé publikum, - nepoužívame parazitné slová (vlastne, že, no, eeee, …)
- ak to obsah témy dovolí, je vhodný aj vtip na odľahčenie atmosféry a nadviazanie lepšieho
kontaktu s publikom
*** Pravidlo 10/20/30: 10 snímok, 20 minút a písmo veľké aspoň 30 bodov ***
Použitá literatúra:
http://www.gymhe.wz.cz/oskole/zasady.pdf